Spřáhla

Naše společnost vyvíjí, vyrábí a dodává mechanická a nouzová spřáhla určená pro vozidla lehké trakce. Mechanická spřáhla jsou určena pro trvalé spřažení dvou vozidel v provozu. Nouzová spřáhla jsou používána pro odtažení nebo odtlačení prázdného tramvajového vozu v případě, že vozidlo není schopno pohybu pomocí vlastního pohonu. Ve složeném stavu je spřáhlo uloženo pod vozem, kde je zajištěno proti pohybu a vibracím.

Aplikace
  • lehká trakční vozidla
  • tramvaje               
Funkce
  • trvalé spřažení dvou kolejových vozidel
  • nouzové spřažení dvou kolejových vozidel
Základní dělení
  • mechanicky ovládané spřáhlo pro trvalé použití
  • mechanicky ovládané spřáhlo pro nouzové použití
  • skládací x neskládací spřáhlo
Zákaznická řešení
  • ANO dle technické specifikace zákazníka
Možnosti
  • max. statické provozní zatížení spřáhla v tahu a tlaku – od 60kN do 300kN
  • skládací x neskládací
  • typ hlavy: „Albert“ x „Pražská“
  • podpůrný mechanismus horizontální polohy
  • pružný element – eliminace tahových a tlakových dynamických sil v ose spřáhla
  • zalomení spřáhla pomocí páky nebo použití výhybkové tyče
  • aretační mechanismus – parkovací protikus pro bezpečné uložení zalomeného spřáhla
  • variabilita délky spřáhla a jeho hlavních částí
Výhody
  • zákaznické řešení
  • vysoká spolehlivost
  • jednoduchá montáž
  • dlouhá životnost
  • minimální požadavky na údržbu
Dle normy
  • EN15020
Max. horizontální vychýlení
  • ± 45°
Max. vertikální vychýlení
  • ± 7°
Teplotní rozsah
  • -40°C - +50°C